Szparagowe love :) czyli smaczna wiosenna zupa

Szparagi są super. Mają tylko jedną wadę są trochę mdłe (przynajmniej dla mnie). Wiem, że często można spotkać w restauracjach różne kremy, które są bardzo delikatne, ale ja jednak postanowiłam zrobić krem trochę inaczej.
Dzięki mojemu przepisowi krem jest bardziej aromatyczny i ma wyjątkowy kolor słoneczka.
Zupa jest bardzo gęsta i syta, po zjedzeniu talerza nie trzeba już drugiego dania.

Zjadłam wczoraj. Mój brzuszek był szczęśliwy.

Składniki:
0,5 szparagów białych
1 duży ziemniak młody
1 marchew najlepiej młoda
2 skrzydełka z kurczaka
1 cebula
1 łyżka masła
2 listki laurowe
2-3 kulki ziela angielskiego

Przyprawy:
Kurkuma pół łyżeczki
Oregano pół łyżeczki
Lubczyk pół łyżeczki
Curry pół łyżeczki
Słodka czerwona papryka pół łyżeczki
1,5 dużej łyżki przyprawy do rosołu bez konserwantów (ja mam z Rossmanna, są to suszone warzywa i przyprawy)
Sól i pieprz

Ja zrobiłam ten krem w małym garnku (myślę, że ma maksymalnie 4 litry). Wlałam zimną wodę do połowy i wrzuciłam skrzydełka oraz marchew pokrojoną w kostkę. Dodałam 2 listki laurowe i ziele angielskie.
Pozostawiłam na 0,5 godziny na średnim ogniu.
W tym czasie obieramy szparagi i szorujemy naszego młodego ziemniaka. Ja zostawiłam mu trochę jego skórki, która ma dużo witamin oraz błonnika. Mi nie przeszkadza. Kroimy ziemniaka w kostkę, szparagi też kroimy na 4 części.
Wracamy do naszego bulioniku, wsypujemy tam mieszankę przypraw do rosołu i gotujemy jeszcze 10 minut. Mamy czas na podsmażenie cebulki na maśle. Do cebulki dodajemy, kurkumę, słodką papryką i lubczyk. Cebula ma się trochę przyrumienić.
Bulionik jest gotowy, wyjmujemy z niego skrzydełka oraz liście laurowe i ziele angielskie. Wrzucamy cebulkę, szparagi i ziemniaka. U mnie garnek był pełen. Wsypujemy resztę przypraw i zostawiamy zupkę na 0,5 h, szparagi i ziemniaki muszą się ugotować. Pod koniec solimy i dodajemy pieprzu. Zdejmujemy zupę z gazu i zapraszamy blender do pracy. Blendujemy zawartość garnka. Ok 2-3 minuty.

Zupa jest gotowa.
Można dodać jogurt naturalny, szczypiorek, koperek, ziarnka słonecznika takie dodatki, które się lubi.

Ja dodałam jogurt naturalny, płatki chili oraz posiekany koperek.

Smacznego !


Komentarze

Popularne posty