Duża pieczara zapiekana z kaszą i indykiem

Pieczarki wesoło uśmiechały się dziś ze sklepowej półki. "Przygarnę je" pomyślałam. Za chwile leżały szczęśliwe w moim koszyku.
Wpadłam na pomysł aby robić do nich farsz i zapiec je w piekarniku. Myślę, że można taki przepis swobodnie zrobić na grilla. Nadaję się na obiad i na kolację. Ja przed chwilą skonsumowałam swoją porcję i jest dobrze. Poniżej podaję składniki.

Składniki:
na 4 osoby
4 duże pieczarki
pół czerwonej papryki
pół cebuli
2 filety z indyka (może być kurczak)
1 łyżka sosu sojowego
1 woreczek kaszy gryczanej
2 łyżki masła
oliwa z oliwek
1 kulka  sera mozzarella
1 łyżka czerwonej papryki
1 łyżka ziół prowansalskich
pół łyżki curry
odrobina papryki chilli
sól i pieprz

Pieczarki umyj i wytnij z nich nóżki. Nasmaruj oliwą z oliwek i wrzuć na rozgrzaną mocno patelnię, na 2 minuty. Chodzi o to by je trochę podsmażyć, zarumienić. Po chwili wyjmij i odłóż na talerzyk, posyp słodką papryką i ziołami.
W tym czasie zacznij gotować kaszę w osolonej wodzie. Na patelnię wrzuć masło i po chwili posiekaną cebulę, podsmaż. Po chwili wrzuć pokrojoną w kostkę paprykę. Zamieszaj i dodaj przyprawy. Wrzuć pokrojonego w kostkę indyka, można dolać odrobiny oliwy z oliwek. Poczekaj aż wszystko się ładnie podsmaży. Gdy kasza jest gotowa odsącz ją i wrzuć do warzyw i indyka, zamieszaj, dolej troszkę wody oraz dodaj sos sojowy. Znów przemieszaj aby wszystko się ładnie połączyło. Poczekaj aż farsz trochę ostygnie. Po chwili napełnij pieczarki farszem tak aby powstała przyjemna farszowa górka. Pokrój mozzarellę w jak najcieńsze plastry i obłóż nimi wierzch pieczarek z farszem. Włóż do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i zapiekaj 10-12 minut.

Ja po wyjęciu wrzuciłam sobie na wierzch świeżego pomidora i szczypior, komponowało mi się to, ale możecie sobie dodać coś innego. Dodałam też trochę świeżo zmielonego czarnego pieprzu.

I tak to dziś wyglądało:


Komentarze

Popularne posty